Gázolt a győri vonat, délutánig állhat a vasúti közlekedés
Pótlóbuszok járnak Győrszabadhegy és Győrszemere között.
Pótlóbuszok járnak Győrszabadhegy és Győrszemere között.
Leszakadt felsővezeték és a biztosítóberendezés hibája miatt hosszabb a menetidő és járatok maradhatnak ki a váci, a veresegyházi és a Budapest–Újszász–Szolnok–Békéscsaba vonalon – közölte a Mávinform.
Egy éve indult el a tramtrain, de az évfordulón több járat is kimaradt, van, amelyiket villamossal kénytelenek pótolni.
GPS és kamera nélkül működhet majd az a vasúti forgalomirányítás, amely a sínek mágneses permeabilitásán („áteresztőképességén”) alapul. A vasúti sínek tulajdonságaira szigorú előírások vonatkoznak, de egy dologra nem ügyelnek a gyártás közben: a permeabilitásra. Így a sínek minden darabkájának mágneses tulajdonságai annyira eltérőek, mint az emberek ujjlenyomata.
Az Omio megkönnyítené a kontinensen átívelő vonatozást, de az ötlet nagy kerékkötője a német állami vasúttársaság. Ám lehet, hogy Dávid most is legyőzi Góliátot.
A világ leghosszabb szerelvényének nyilvánították azt a svájci vonatot, ami a svájci vasút 175. évfordulója alkalmából kanyargott az Alpokban.
Rákosrendezőnél történt baleset vasárnap kora reggel.
Izgalmas dolog a vasút, de ha valahonnan valahová el akarunk jutni, nem biztos, hogy a MÁV-ot érdemes választani. Ez volt a legfontosabb tanulsága nyaralásnak álcázott önkínzó tesztünknek: munkatársunk két hét alatt 2340 kilométert vonatozott, és nemcsak azt állapította meg, hogy a MÁV-imázs egyik legfontosabb eleme a késés, hanem azt is, hogy a hivatalos menetrendet makacsul nem igazítják hozzá a valósághoz.
Felszállni – elaludni – megérkezni: így lehetne összefoglalni egy éjszakai vonatút lényegét. El lehet képzelni ennél környezetkímélőbb megoldást? Aligha. Meglepő módon Nyugat-Európa a nemzetközi éjszakai vonatozásban le van maradva a magyaroktól is. Most osztrák irányítással építenék ki újra a kapacitásokat. A Deutsche Welle riportja.
A kormány elfogadta a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) előterjesztését, a csütörtökön megjelent kormányhatározat szerint 39 plusz opcionálisan 10 új, korszerű, vezérlőkocsival együtt legalább 7 kocsis távolsági szerelvény és 50, elsősorban hozzájuk való (de más vonatokban is használható) Siemens Vectron mozdony beszerzéséről döntött az idén megkötött keretszerződés terhére – közölte Vitézy Dávid, a TIM közlekedésért felelős államtitkára közösségi oldalán.
Az eset miatt nyolc órán át állt a vonatközlekedés.
Hétfőn nem lépnek sztrájkba a mozdonyvezetők, menetrend szerint közlekednek a vonatok. A munkabeszüntetés lehetőségét azonban tovább lebegteti a szakszervezet.
Az eddig eladott 52 millió, olcsó utazási bérlet egyötödét olyan emberek vették meg, akik eddig nem használták a tömegközlekedést.
Elgázolt el embert egyelőre ismeretlen körülmények között a Lökösházáról Budapest felé közlekedő személyvonat. A szerelvény utasait leszállítják, a vasúti közlekedés egy pályán halad.
A közlekedésért felelős államtitkár azt írta, látják a problémákat és dolgoznak a megoldásukon.
Több vasútvonalon is káosz alakult ki a vihar miatt. A fakidőlések miatt néhány vágányon még tart a leszakadt felsővezeték helyreállítása.
Mentőhelikopter is érkezett a Sajónémeti határában történt vasúti balesethez. Egy autó a piros jelzés ellenére hajtott a sínekre, négyen ültek benne, kiszabadításukon péntek este még dolgoztak a tűzoltók.
Az átépítésre az volt a hivatalos magyarázat, hogy nagyobb legyen a Déli összekötő vasúti híd kapacitása. Azt nem tudni, hogy ez mikor jöhet el.
Bizonyos feltételeket azért szabnak a kedvező ajánlat igénybevételéhez.
Már a pünkösdi hétvégén is öt járaton lehet emeletes Kiss motorvonattal utazni a Balaton déli partjára és onnan vissza.